ceturtdiena, 2010. gada 16. decembris

Biskvīts

Šodien cepu kūku rītdienas gaviļniekam. Un attapos, ka neesmu ielikusi biskvīta recepti. Savādāk, katru reizi to drukāt no jauna, nav man iekšās.
Ar biskvītu ir tā, esmu atklausijusies stāstus, ka biskvīts neizcepas, neuzpūšas, saplok, vienvārdsakot, baigā ķēpa. Arī receptēs norādītās obligātās 10olas liek pārdomāt, vai tā tērēties. Vienmēr centos izlīdzēties ar gatavajām biskvīta ripām. Taču, ja agrāk tās bija kaut cik lietojamas, tad tagad diezgan nelietojamas. Pēdējo reizi, kad gatavoja kūku, tā ielidoja izlietnē. Vīrs bija mēmās šausmās. taču tā nelaimīgā kūkā bija tik izmirkusi un nekāda, ka tādu bija kauns celt galdā. tapēc es bangojošās emocijās to ielidināju izlietnē. Vīrs joprojām man to piemin un katru reizi kad gatavoju kūku, tik nomurmina, tik neielidi izlietnē.
Tad nu lūk, tas bija galvenais iemesls, lai ceptu biskvītu pati. Jāsaka, ka arī pēc klasiskās receptes biskvīts sanāca labs, taču vienā reizē cept visu daudzumu ir zināmā veidā risks. Var nesanākt. Tapēc silti iesaku cept pa daļām. Kopš cepu pa daļām, viss vienmēr sanāk ideāli.

Tātad, mums vajadzēs:
10 olas
10 ēd.k. miltu
10.ēd.k. cukura
vaniļas cukuru vai vaniļas esenci

Rakstu standarta biskvīta recepti. Taču es parasti uz savu mazo pannu, vienai biskvīta kārtai ņemu 3olas, 3 ēd.karotes miltu un 3 ēd.karotes cukura.
Sākumā olu baltumus atdala no dzeltenumiem.


Olu baltumiem pievienojam šķipsnu sāli. Olu dzeltenumiem cukuru. Parasti vienu karoti cukuru aizvietoju ar vaniļas cukuru. Tad olu baltumus sakuļ stingrās putās. Olu dzeltenumus sakuļ kārtīgā gogelmogelī.





Tad saputotos olu baltumus iecilā olu dzeltenumos. Lēnām iecilā līdz veidojas viendabīga masa.





Pēc tam iesijā miltus. Bet liek ēdamkaroti bez kaudzes. Lēnām iecilā tos un biskvīta mīkla gatava.





Lejam uz plāts un liekam iepriekš uzkarsētā krāsnī cepties. Apmēram 180grādos kādas 20minūtes. Skatoties cik bieza kārta. Gatavību pārbauda ar kociņu. Ja tas sauss, biskvīts gatavs. Ieteicams krāsni cepšanas laikā nevirināt.



Nu lūk, bez raizēm sacep nepieciešamo skaitu biskvīta. Jā, lielāks čakars ir, kad jācep pa kārtām, bet tas vismaz 99%garantē, ka biskvīts sanāks gaisīgs.

9 komentāri:

  1. Ar tiem pirktajiem biskvītiem ar man tā gāja. Es gan pirku tikai intereses pēc (biški arī slinkuma). Bet sapratu, ka pašas ceptais tomēr sanāk gardāks! :)

    AtbildētDzēst
  2. Cik atceros no bērnības un arī tagad, man mamma vienmēr ir cepusi pati biskvītus. Tas ir tā vērts...
    Šī ecepte man arī noderēs :)

    AtbildētDzēst
  3. Paldies-man sanaca perfekta biskvita mikla:)

    AtbildētDzēst
  4. ļoooooti laba recepte! paldiesiņš:)

    AtbildētDzēst
  5. Sanaca ideali. :))
    Paldies!!!

    AtbildētDzēst
  6. Liels paldies pa recepti,pirmo reizi cepu pati biskvītu, visu laiku baiļojos ka nesanāks, bet sanāca gan paldies :)

    AtbildētDzēst
  7. Biskvīts sanāk labu labais. :) Tik sanāca nedaudz paeksperimentēt, cik daudz no visa nepieciešams manai pannai. :)

    AtbildētDzēst
  8. kapec man biskvits vienmer saplok?Kamer tas ir cepeskrasni izskatas labs, bet kad to atdzese saplok.

    AtbildētDzēst
  9. labs sanāca ideali labais

    AtbildētDzēst